Thema: ‘Trots’
Lesdoel: De leerlingen leren hoe ze trots kunnen zijn op zichzelf.
Lesduur: Dagelijks 10 minuutjes
Waar ben je trots op?
Elke dag doen leerlingen wel iets goed of moois waar ze trots op mogen zijn! Maar vaak zijn ze zichzelf er niet altijd bewust van, hier kun je ze natuurlijk wel een handje bij helpen.
Laat leerlingen vooraf bedenken hoe ze hun momentje van trots willen vieren, dit moet wel iets kleins zijn. Bijvoorbeeld een leuk liedje luisteren op het digibord of 5 minuten extra buiten spelen.
Stel vervolgens elke dag een leerling centraal. Alle andere leerlingen moeten deze leerling de hele dag complimentjes geven over iets wat hij of zij goed heeft gedaan (denk aan helpen van een ander of doorzetten als iets moeilijk was bijvoorbeeld). Aan het eind van de dag haal je de leerling voor de klas en mag hij of zij 3 of 4 dingen benoemen waar hij of zij erg trots op was vandaag. Dit moet natuurlijk gevierd worden op de manier die de leerling zelf gekozen heeft!
Recente reacties